Secure and Safe

Inventarieprogram

Vi kan erbjuda allt från enkla inventarieprogram till mer avancerade system som kan växa och enkelt integreras med andra program som t.ex. helpdesk och nätverksinventering.

Att registrera och märka upp inventarier ger dig många fördelar. Kostnader för svinn, förluster och inte minst stöld/inbrott försvinner när du investerar i ett inventariesystem. Programmet förebygger inte incidenter men ger dig snabbt svar på vilka inventarier som gått förlorade vid en eventuell sådan. Programmens rapportfunktion sparar mycket tid och besvär i kontakten med försäkringsbolag och andra myndigheter.

Kontakta oss idag så går vi igenom dina behov och tittar på en optimal lösning oavsett om du är ett litet företag eller en stor kommun.

Regitwise

Nätverksinventering och Licenshantering

Med nätverksinventering skannar ni snabbt och grundligt arbetsstationer och servrar i ert nätverk. Att ha bra kontroll över mjukvara och hårdvara ger många kostnadseffektiva besparingar. Underlättar budget- och planeringsarbetet.

Fullständiga avvikelserapporter med uppsätt från t.ex. WMI.
Hanterar licenser enligt riktlinjer från BSA
Varnar vid förändringar i systemet som inte är godkända.
Full kontroll på mjukvaror
Licensiera bara det du behöver och utnyttja din mjukvara effektivt i varje del av livscykeln.

Välj mellan fristående eller program som kan kopplas ihop med andra system. Läs även mer om Streckkodsinventering – sparar tid och höjer kvalitén jämfört med manuell inventering.

Kontakta oss idag så går vi igenom dina behov och tittar på en optimal lösning oavsett om du är ett litet företag eller en stor kommun.

Regitwise

Service desk, webbaserat system för er helpdesk/supportavdelning

Med helpdesk ges ni möjligheten att arbeta med era ärenden enligt en standard (ITIL) och ni kan automatiskt följa SLA (Service Level Agreement). Era användare registrerar ärenden och söker efter lösningar i en användarportal vilket reducerar antal ärenden. Det finns färdiga rapporter där ni kan följa hur arbetet går med ärenden, problem och ändringar. Ni kan även ta ut egna rapporter med gruppering och filtrering, och ni administrerar och konfigurerar Service Desk i ett användarvänligt gränssnitt.

Fördelar:

  • – Strukturerat arbetssätt för alla helpdesk aktiviteter och ärenden
  • – Ett sätt få anställda att jobba efter ett standardiserat och effektivt mönster
  • – Att automatiskt sätt att följa SLA (Service Level of Agreement)
  • – Statistik och trendrapporter för att identifiera problemområden och effektivisera arbete
  • – Sammantaget ska det ge er organisation minskade tekniska problem och därmed en bättre arbetssituation för era användare.


  • Välkommen att kontakta oss för mer information HÄR

    Helpdesk